BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

AMPAC-Di sini Pemimpin Muda Dilahirkan!




Assalamualaikum ^^

Saya baru sahaja menggodek website akademi yang pernah saya sertai dahulu sewaktu saya berada di tingkatan tiga. Semangat sewaktu menyertai akademi ini terasa semula. Akademi ini mengajar saya bermacam-macam perkara. Pidato, seni berbicara, teknik berbisnes, teknik belajar, visioning (merangka masa depan) dan mengatur strategi dalam bermain chess. Setakat ini, Ampac telah membuka 4 cawangan iaitu di Bandar Baru Bangi, Shah Alam, Pulau Pinang dan Kedah.

Walaupun sudah 4 tahun saya meninggalkan akademi ini, keinginan saya untuk menjenguk pusat akademi ini tetap ada. Pengalaman di situ banyak mengajar saya. Mana taknya, dahulu saya diarah untuk berpidato di sebuah pusat beli belah bersama rakan-rakan yang lain. Waktu itu, saya amat mengagumi pidato yang disampaikan oleh sahabat saya yang berketurunan Thailand. Pada mulanya, sahabat saya ini agak pemalu orangnya. Tetapi setelah dibenarkan baginya untuk berpidato menggunakan bahasa Thailand, semangat dan keyakinan dirinya muncul tatkala orang ramai mengagumi kunikan yang dibawa olehnya. 

Sehingga kini, saya masih mengagumi sifu saya iaitu Abang Badr (Ahmad Badrul Sani) yang telah mengajar saya teknik untuk berbicara di khalayak ramai. Saya mengenali sifu ketika sifu masih berusia 25 tahun. Pada usia yang muda itu, sifu telah mampu menghasilkan buku dan sifu juga telah pergi ke banyak sekolah untuk menyampaikan ceramah. Kini, sifu sudah menjadi salah seorang murabbi dalam rancangan Adik-adikku. Sifu juga banyak menulis buku. Kata-kata sifu iaitu 'It's All About Your Mind!' sering menerjah ruang pemikiran saya di saat saya kurang yakin untuk melakukan sesuatu perkara. Arigatou Gozaimasu sifu!

Pidato salah seorang anak didik Abang Badr diselangi pidato Abang Badr sendiri

Kempen 'Selamatkan Gaza' yang pernah dianjurkan oleh akademi ini merupakan salah satu peristiwa yang tidak dapat saya lupakan. Laungan semangat pabila pidato Palestin disampaikan melonjakkan rasa sayang dan cinta pada bumi Palestin. 

Terima kasih AMPAC!

AMPAC CORPORATE VIDEO


0 komen: